Bedriftsfotograf i Oslo Bedriftsfoto

Jeg er fotograf i Oslo og spesialiserer meg i fotografering for næringslivet.

Bedriftsfotograf

Som bedriftsfotograf jobber jeg i all hovedsak opp mot næringslivet.

Kort sagt fotograferer jeg for bedriftskunder i næringslivet som måtte trenge bilder til nettside eller annen kommunikasjon og markedsføring. Enten det er portrettfoto, arbeidssituasjonsbilder eller pressefoto så kan jeg hjelpe med det. Jeg har base i Oslo, men opererer over hele Østlandet.

Hva er Bedriftsfoto?

Som bedriftsfotograf fotograferer jeg bilder til bruk på bedriftenes nettside, til ulike rapporter – årsrapport eller bærekraftsrapporter. Bedriftsfoto er de bildene som bedriften bruker til å fortelle sin historie og vise «sin personlighet utad» på nett og også print. Viktige bedriftsfoto er portretter av de ansatte, bilder av lokalene og andre relevante aktiviteter som bedriften bedriver. Bedriftsftoto skal gi et innblikk i bedriften.

Det kan være å lager eller supplere bilder til bildebanker, og det kan også være bilder som er ment som redaksjonelt innhold eller støtte opp om bedriftens kommunikasjon og merkevarebygging i alle flater.

Hvordan jobber en bedriftsfotograf?

En viktig del av jobben er å forstå kundens behov for bilder i sin kommunikasjon, og se muligheter og ikke minst utvikle et uttrykk for hvordan bedriften kan profilere seg og sine ansatte best mulig.

Selve fotoopptaket handler om å sette disse ideene til live og gjennomføre fotograferingen på en mest mulig smidig of effektiv måte for bedriften.

Portrettbilder til bedrift

Booking av fotograf bedriftsfotografering er veldig enkelt.

Send meg en epost med beskrivelse av oppdraget og behov, så kommer jeg raskt tilbake til deg med pristilbud.

Som regel skjer fotograferingen ute hos kunden.

Jeg har et mobilt studio som jeg setter opp på egnet plass – møterom eller lignende.

På den måten slipper bedriften å bruke masse tid på logistikk, og fotograferingen tar minst mulig av den ansattes tid.

Mine kunder er i all hovedsak bedrifter i Oslo-området som trenger portretter av de ansatte til websidene.

 

Bedriftsfotografering

Kan selvfølgelig også være arbeidssituasjonsbilder eller miljøbilder. Begge disse er hensiktsmessig å ta samtidig som jeg er hos bedriften for å ta portretter – og de er egnet til å bruke på websiden eller i årsrapporter og annen korrespondanse utad.

Se flere jobber her. Jeg jobber selvfølgelig ikke kun i Oslo-området – jeg har også bedriftsfoto kunder i Drammen og Asker og Bærum – hele Østlandet som jeg jobber regelmessig for.

Stor etterspørsel  etter gode bilder

Jeg tar portretter – det som på ikke særlig godt norsk omtales som “corporate headshots”.

For bedrifter som ønsker rene portretter med pen belysning, enten i studio eller utendørs, så har jeg løsninger for å for å hjelpe til med dette på en rask og grei måte.

Jeg har et mobilt studio som jeg kan sette opp hos kundene, og på den måten slipper kunden å sette av tid til å oppsøke studio. Med egen belysning vil jeg kunne lage konsistent resultat.

Jeg kan komme igjen på en annen årstid i et annet år og portrettene vil fremdeles se like ut.

bildebank, arbeidssituasjonsbilde, miljøbilde
Bilder er vesentlig i Merkevarebyggingen

Dokumentarfoto og pressebilder.

Det er populært med denne typen bedriftsfoto for å skildre arbeidsplassen, fortelle en historie og bygge opp under merkevaren. Bedrifter som er aktive i mediene vil ha stort behov for slike bilder til nettsider, rapporter og ulike media.

Man vil jo vise frem det gode miljøet og de flotte lokalene. Bildene kan også være mer abstrakte.  Men unike bedriftsfoto vil være med på å krydre en hjemmeside eller årsrapport på en måte som føles genuin.

 

Say Cheeze?

Til tross for navnet, så har jeg aldri bedt noen som står foran kameraet mitt om å si “cheeze”.

Det er en god teknikk dersom man vil ha frem et anstrengt smil med tenner, men ikke så veldig nyttig om man vil få noen til å vise seg fra sin beste side.

Jeg får stadig tilbakemelding om at bedriftsfotograferingen min oppleves som hyggelig, avslappende og uhøytidelig.
Og det er nettopp det som er min målsetning – for det er under de forutsetningene at folk kan være seg selv.

Noen Kunder

• Abelia • Apeland Informasjon • Berge & Lundal • Bergen Live • Bergesenstiftelsen • Bjørvika Konferansesenter • Block Watne • Bluestep Finans • Bolt Communication • Bulk Infrastructure • Carnegie • Celsio Oslo Hafslund • Cognite • Colliers • Creuna • Deloitte • EITI • Ferd • Freyr • Google • Hotel Continental • Knowit • Kripos • Nordea • Nordic Business Forum • Norsk Romsenter • Oslo Cancer Cluster • PGS • Playroom • Play Magnus Carlsen • PwC • RWE • Schjærven • Sissener • Sony Music Norge • Spotify • Storebrand • TONO • Virke • WAN-IFRA • Wiersholm • Zelluna •  ++

Les mer